arenenarianne.reismee.nl

Dag 22, maandag 1 oktober

Op deze op een na hele dag hier hebben we een tocht naar Mount Hood ondernomen. Weer door een mooi, afwisselend gebied. We zijn via de weg naast (en ten zuiden van) de Columbia River gereden en zijn op een gegeven moment rechts afgeslagen naar Mount Hood, dat is ook een klein plaatsje, een km of 20, 30 van Mount Hood, bij de Timberline Lodge, een hotel-restaurant aan de voet van de berg. In de winter erg in trek bij skiërs en snowboarders. Nu vonden we het er erg koud! Maar 9 gr. C. En de wind was ook erg koud...dus vest aan én de jas! Helaas was er van de berg niet veel te zien, het was erg bewolkt, de top was niet eens te zien. Er stonden wel aardig wat auto’s op de parkeerplaatsen en er liepen wel wat mensen. De vorige keer dat we hier waren, maar dat is al jaren geleden, lag er op de berg nog sneeuw (in de zomer!) en kwamen er nog skiërs en snowboarders naar beneden! Nu dus niet. (foto’s komen later, staan nog op het kaartje in de camera...)

Na een poosje rond te hebben gelopen en een eind het pad op om van wat hoger de omgeving te bekijken, zijn we weer in de auto gestapt en hebben het rondje afgemaakt, terug richting de outlet met Disney winkel in Woodburn. Daar bij de Starbucks eindelijk voor de verleiding bezweken en heb ik eenSalted Caramel Mocha Frappuccino®(wel een kleine!)gekocht. (zie foto) En lékker dat dat is! Maar wel erg koud!??

Zo, weer twee dingen van m’n denkbeeldige lijstje af kunnen tekenen vandaag!?

Daarna, onderweg naar Martin en Angée, nog ergens wat gegeten en om een uur of 8 waren we weer bij hen thuis, waar we bijna meteen aan de gewone koffie konden?.

En het was weer gezellig! Morgen de koffers opnieuw inpakken en wegen... en misschien nog even het huis uit, naar buiten.

Nu naar bed. Weltrusten!