arenenarianne.reismee.nl

Dag 03, woensdag 12 september

Naar Newport

We hebben vandaag weer een heerlijke dag gehad. Hebben walvissen zien zwemmen bij Depoe Bay vanaf de parkeerplek. Waren wel uit de auto, hoor.

Zijn naar de Devils Punch Bowl gereden, voorbij Ottercrest, en hebben daar een wandeling gemaakt. Ook daar zwommen de walvissen voor de kust. Héél dichtbij zelfs. Ik heb gefotografeerd maar ik heb nog niet gekeken of er wat van ze te zien is op de foto’s.

En gisteren hebben we pelikanen gezien.

Daarna zijn we naar Newport gereden en hebben daar uren bij de haven rondgelopen en gekeken naar de schreeuwende zeeleeuwen en de bedrijvigheid van de vissers en het verwerken van wat er gevangen is. We waren niet de enige toeristen...

Hebben een ijs gekocht bij waar Martin er een voor ons kocht met 3! ‘bolletjes’ (zoals de bolletjes ijs die je in ons land krijgt) in 2000, ma! Maar toen kreeg ik dus een ijsje met een enorme hoeveelheid ijs!

Ik vertelde dat aan de verkoper, een jonge knul, en vroeg om 2 scones...maar toen schrok ik dat het veel te veel was! Gelukkig kon hij het nog aanpassen, zodat we maar 1 scone kregen...en dat was nóg een groot ijsje!! Maar wel lekker??.

En nu zitten we in de Safeway bij een Starbucks aan de koffie.

Nog steeds geen internet in het hotel. Dat komt vast niet meer in orde deze week.

Maar vrijdag zijn we bij MAI!

Dat was het weer voor deze keer.

Jannie

In Amerika en dan geen internet? Maar walvissen zien maakt veel goed. Tot het volgende verhaal.